بهترین لوکیشن ها برای عکاسی و بازدید در استانبول

آبان 1402

استانبول به دلیل شرایط جغرافیایی خاص خود ، مکان های بسیار زیبا و شگفت انگیزی برای عکاسی دارد.به دلیل این شرایط ویژه جغرافیایی (قرار گرفتن بین قاره، دو دریا و مناطق جنگلی) در کلیه مناطق استانبول چه سنتی و چه مدرن، لوکیشن های بسیار زیبایی برای انواع عکس مثل عکس یادگاری، مدلینگ، فرمالیته، عروسی و ژانر های دیگه عکاسی دارد.

در این مقاله استودیو لاوانتا سعی کردیم به چند لوکیشن طبیعی،شهری با سلیقه های مختلف مثل تاریخی و فانتزی اشاره کنیم.همچنین جز عکاسی، این محله ها مناظر تاریخی و طبیعی منحصر به فردی را ارائه می دهند که حتی اگر قصد عکاسی ندارید هم میتوانید از این مطلب به عنوان راهنمای مکان های دیدنی استانبول استفاده کنید.

 

خیابان استقلال در محله بی اوغلو

بی اوغلو محله ای است که در سال های اخیر در طول امپراطوری عثمانی برجسته شده است. بی اوغلو محبوب ترین محله شهر در قرن نوزدهم به عنوان لوانتین  Levantines(محله ای که اروپایی در شرق در آن تجارت میکردند) تبدیل شد و شهروندان غیر مسلمان امپراتوری عثمانی به این منطقه نقل مکان کردند. خیابان Istiklal به عنوان Grand Rue de Pera در بین خارجی ها شناخته شد و ناگهان به ستاره ی درخشان شهر تبدیل شد. معماری در این منطقه به شدت از معماری غربی تأثیر پذیرفته است به طوری که این منطقه به بازدید کنندگان خود معماری شهرهایی مانند پراگ و پاریس را یادآوری می کند.

بهترین نقاط برای گرفتن عکس در این محله(Beyoglu) میدان تکسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا و کلیسای سنت آنتونی است.

میدان تکسیم

میدان تکسیم

ازمعروفترین وقدیمی ترین میدان های استانبول است که میتوانید در کنار المان میدان وهمچنین مسجد بزرگ استانبول عکاسی کنید. این نقطه بیشتر مناسب عکسهای یادگاری در استانبول می باشد.

 

خیابان Istiklal

خیابان استقلال استانبول

برای عکاسی خیابانی و شهری در استانبول و همچنین عکاسی با فضاهای سنتی در کنار المان های مدرن بهترین هست. در این خیابان علاوه بر فضای شبه ونیز میتوانید با تراموا معروف استانبول نیز عکس بگیرید. به نظر من کوچه های اطراف خیابان استقلال و همچنین نقاط اطراف آن مثل Tarlabasi، Cihangir، Tophane، Karakoy و Cukurcuma ارزش دیدن و گرفتن عکس های شگفت انگیز را دارند.

برج گالاتا

در انتهای خیابان استقلال(از سمت میدان تکسیم) قرار دارد که امروزه موزه بوده و شما می توانید با تهیه بلیط از نگاه به استانبول از طبقه بالای برج لذت ببرید. منظره این برج به تنگه بسفر و هالیچ شگفت انگیز است.در کنار اینها در اطراف برج و همچنین کوچه های منتهی به برج گالاتا میتوانید عکس های بسیار زیبایی بگیرید.

 

کلیسای سنت آنتونی Church of St. Anthony of Padua

کلیسای سنت آنتوان در استانبول

 در میانه خیابان استقلال یکی دیگر از مکان های دیدنی و همچنین مناسب عکاسی در استانبول است. به محض اینکه وارد حیاط این کلیسای زیبا می شوید احساس می کنید در ونیز ایتالیا هستید. عکاسی با نمای این کلیسا بسیار جذاب خواهد بود همچنین اگر شانس داشته باشید و در فضای داخلی آن باز باشد می توانید عکس های بسیار منحصر به فردی را در فضای داخلی کلیسا بگیرید.

محله فِنر و بالات Fener and Balat

محله بالات استانبول

احتمالا شما هم محله خانه های جذاب و رنگی استانبول را دیده اید که لوکیشن چند سریال ترکی ازجمله چوکور(گودال) و سیب ممنوعه بوده است. بالات در چند سال اخیر گردشگران زیادی را جذب کرده. این خانه ها با پنجره های رو به خلیج  و ساختمان های تاریخی دوران عثمانی یک فرصت شگفت انگیز برای بازدید و عکاسی در این محله است.

جالب ترین چیزی که در Fener دیده می شود، کالج ارتدکس یونانی فانار Phanar است. این ساختمان با نمای آجرهای قرمز و همچنین ساختمان هایی نظیر Patriarchate ارتدکس یونان و کلیسای سنت استفان بلغارستان Stephen Church  برای عکاسی بسیار جذاب هستند.

هنگام عکاسی در محله بالات، می توانید از دیدن خانه های رنگی نقاشی شده ، کافه ها و همچنین لوکیشن های فیلم و سریال ها لذت ببرید.

 

یلدیز پارک Yildiz Park

اینجا برای رهایی جستن از شلوغی در یک شهر بزرگ مانند استانبول است. این پارک در سمت اروپایی استانبول واقع شده است، در خیابان Ciragan که بین بشیکتاش و Ortakoy قرار دارد.این پارک بزرگ دارای مساحت 46 هکتاری است و یکی از مکان های ایده آل برای عکاسی و همچنین پیکنیک در استانبول است که از نگرانی های روزانه و زندگی شلوغ در استانبول دور میشوید

پارک گلخانه Gulhane Park

پارک گلخانه در استانبول

در منطقه فاتیح استانبول با پیاده روی از مسیر سلطان احمد به راحتی به پارک گلخانه می رسید. نام دیگر این پارک، سارایابرنو Sarayburnu است.بهترین زمان برای بازدید از این پارک اواخر فروردین و اردیبهشت است که جشنواره گل لاله در استانبول است. در این جشنواره، پارک بزرگ در میدان سلطان احمد، باغ های کاخ توپکاپی و پارک گلخانه با لاله های رنگی  پوشیده شده. و یکی از بهترین مکانهای استانبول برای عکاسی و بازدید است.

میدان اورتاکوی Ortakoy Square

مسجد ارتاکوی در استانبول

محله اورتاکوی با مسجد اورتاکوی شناخته شده است. Ortakoy یکی از پرطرفدار ترین محله های استانبول برای گردشگران و عکاسان است. در این محل شما می توانید عکس هایی جذاب با یکی از زیباترین مساجد دوران عثمانی بگیرید و همچنین از این مسجد بازدید کنید.در این لوکیشن همزمان نمای مسجد اورتاکوی و پل بسفر را دارید. همچنین اورتاکوی یکی از بهترین محله ها برای پیاده روی است. شما میتوانید از Ortakoy به ساحل ببک ویا بشیکتاش پیاده روی کنید و از مناظر لذت ببرید.

تپه پیر لوتي Pierre Loti Hill

تپه پیرلوتی در استانبول

این تپه به نام شاعر و نویسنده معروف پیرلوتی نام گذاری شده است. حتی با وجود آسمان خراش ها، ساختمان ها و مکان های مدرن،این تپه هنوز یکی از بهترین نقاط برای دیدن استانبول از نمایی متفاوت خصوصا دیدن و عکاسی از طلوع و غروب آفتاب در استانبول است. شما میتوانید با ماشین و همچنین تله کابین به تپه پیرلوتی برسید.اگه به استانبول سفر کردید، به نظر من خوردن چای و شیرینی ،لذت بردن و عکاسی در این لوکیش رو اصلا از دست ندین.

تپه چاملیجا Camlica Hill

تپه چاملیجا در بخش آسیایی استانبول

تپه چاملیجا Camlica Hill در منطقه آسیایی استانبول و در ناحیه اسکودار و نزدیکی برج مخابراتی چاملیجا قرار دارد.کمی شبیه تپه پیرلوتی ولی در بخش آسیایی و با نمایی متفاوت هست که با توجه به مکان آن، یکی از بهترین نقاط عکاسی در سمت آسیایی استانبول می باشد. به دلیل شهرت این تپه، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی آن را در لیست خود برای بازدید در استانبول قرار می دهند. بهترین مکان برای گرفتن عکس پانوراما از شهر استانبول، تپه چاملیجاست چون از این لوکیشن تمام قسمت اروپایی و نمای دریا در یک عکس پانوراما جا می شود.البته ناگفته نماند دسترسی به این لوکیشن تا تاریخ نگارش این مقاله فقط با تاکسی و ماشین شخصی امکان پذیر هست.

سخن پایانی:

دراین مطلب از استودیو عکاسی لاوانتا سعی کردیم لوکیشن هایی که هم برای بازدید و هم برای عکاسی مناسب هستند را معرفی کنیم.ممنون میشیم ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره عکاسی،کلیپ فرمالیته و عروسی در قشم،استانبول،دبی و گرجستان  از طریق  پشتیبانی آنلاین و راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

instagram pageاینستاگرام

whatsapp contactواتساپ

بهمن 1402